Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

miércoles, 16 de enero de 2013

NOMES 20 DIES...

16.01.13


SHANGHAI.






Avui ha estat, de nou, un dia de recorrer Shanghai de punta a punta per anar a donar classe. Aquestes dues imatges son de la Villa Riviera, una urbanitzacio de cases de luxe a 25 km del centre de Shanghai, on viu el PoHan.


El mati, per aixo, l'he aprofitat a casa i he estat fent amb la Seraphine la part practica de l'examen que te el diumenge per ser professora de xines. Ha de preparar una classe de mitja hora i necessita algu que li faci d'alumne. Aquest sere jo! Per sort, el que ha d'ensenyar es de les primeres llicons que s'aprenen, de forma que puc fer teatre i queda fenomenal. Pel que m'ha dit, sera l'unica que tingui d'alumne un estranger. En la meva opinio, aixo li dona un toc diferencial positiu, i sincerament crec que quan fem aquestes simulacions a casa amb l'armari com a pissarra i el llit com a pupitre, queda molt be. Jo hi posare tot de la meva part perque sigui un exit!!




Avui, pero, tambe es un dia trist. La seva germana li ha comprat pel 5 de febrer el bitllet de tornada al seu poble, on passara l'any nou xines, i d'alla anira directament a Kunming per quedar-s'hi. En altres paraules, que d'aqui 20 dies es probable que ens despedim per no tornar-nos a veure mai mes, o almenys no fer-ho durant molt temps...




No hay comentarios:

Publicar un comentario