Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 25 de enero de 2013

HE DE SEGUIR PEDALANT

25.01.13


SHANGHAI. Aviat fara 1 any i 5 mesos que vaig marxar de Barcelona. Depen de com es miri, pot semblar molt o molt poc temps. Ahir ho parlavem amb el meu pare, i els dos estem d'acord en que es una incognita el que em passara quan torni d'aqui mig any. Ultimament estic molt desorientat, a vegades camino sol pels carrers de Shanghai i em pregunto, que cony estic fent aqui? Pero, si no estigues aqui, on estaria? I fent que? I quan torni a Barcelona i acabi la carrera, que fare? I on anire? 


Fins ara tot havia estat molt facil, nomes havia d'estudiar, aprovar examens i fer esport. Ara, el cami marcat cada cop esta mes difuminat, i soc jo qui l'he de tracar. I aixo implica prendre decisions, i, per tant, riscos. I, per una persona perfeccionista i a qui li agrada tenir el control, com a mi, a vegades provoca nervis i desorientacio. 




Pero en el fons, aixo es la vida, un creuer per un ocea desconegut en que tu marques el desti, pero que mil factors externs et poden desviar d'ell i fer acabar a un altre lloc ben diferent. L'important es sempre avancar. Com a gran aficionat al ciclisme, m'atreviria a dir que la vida es com anar en bicicleta, ja que si deixes de pedalar, caus. 


Tant de bo aquesta confusio que tinc sigui el major problema d'ara en endavant. Quina gracia tindria saber el que ens deparara el futur? Cap ni una. El mes important es la salut i la familia. I la resta, es una incertesa.


1 comentario:

  1. Nil,
    són molt bones reflexions aquestes.
    Em va agradar molt la nostra llarga i tranquila conversa d'ahir.
    Vaig aprendre molt escoltant les teves inquietuds, emocions i sensacions.
    Gràcies i una abraçada.

    ResponderEliminar