Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

jueves, 10 de enero de 2013

CRACKOVIA

10.01.13


SHANGHAI.




Aquest es l'esquema que m'he fet avui sobre com es diuen les relacions familiars en xines. Com s'observa, per dir avi, avia, tiet, tieta, net i neta, els caracters varien segons si es de part de pare, mare, fill o filla. Fins i tot varien segons si es germa gran, germa petit, germana gran o germana petita. Per cert, el 我 (wo) encerclat del centre vol dir "Jo". 




Pero el tema d'aquesta entrada son els dos capitols de Crackovia que vaig empassar-me ahir abans d'anar a dormir. Des de que estic a Xina que no n'havia vist cap. Tan sols havia vist el gag de Polonia de Gangmas style, i per insistencia d'un amic des de Barcelona. 


El motiu pel qual ja no segueixo Polonia i Crackovia, que son dels pocs programes de televisio als quals era fidel, es per pura mandra i per dificultats a l'hora d'accedir a certes pagines web des de Xina. Ara, un cop solventats gracies a l'adquisicio d'un VPN, he de recuperar el temps perdut! Que diguin el que vulguin, pero Crackovia segueix sent brutal!!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario