Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

jueves, 11 de abril de 2013

PROBLEMES AMB EL SOFTWARE

11.04.13


SHANGHAI. Porto tota la setmana intentant que el Code_Bright, el Software que utilitzo en la simulacio que realitzo a la tesina, mostri els resultats de la mateixa, pero no hi ha manera. Tot i que la geometria, les condicions, el model matematic, els parametres i la malla en principi estan correctes, i tot i que el Software fa els calculs que se li demanen, no hi ha manera que els mostri.




Els xinesos de postdoctorat, que m'estan ajudant molt, tampoc s'ho expliquen. Fins i tot, he demanat consell a un professor xines resident a Belgica i expert en el programa, i tot i que m'ha suggerit millores, segueix apareixent el mateix problema. El meu tutor a la UPC, en Sebastia Olivella, actualment director de l'Escola de Camins, tambe m'ha proposat alguns canvis. D'altra banda, ahir vaig tenir reunio amb el Weimin Ye, el meu tutor a Tongji. Espero que entre tots aconseguim solucionar-ho, i fer-ho aviat! El temps no juga a favor meu! 


Almenys, vaig sortir mes tranquil de la xerrada amb el Weimin, que en el fons es qui m'haura d'avaluar. Per exemple, una de les preocupacions mes grans que tenia es la de l'article cientific que s'ha de publicar a alguna revista internacional com a requisit per obtenir aquest Master de Camins. Ahir el Weimin em va guiar força sobre com fer-lo, i ara soc mes optimista.


No hay comentarios:

Publicar un comentario