Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

martes, 9 de abril de 2013

ALLA DONDE FUERES, HAZ LO QUE VIERES

10.04.13


SHANGHAI.




Brutal les aglomeracions de gent que es produeixen al metro de Shanghai en hores punta, especialment a les parades del centre de la ciutat. Sovint es formen embuts com aquest per baixar a l'andana amb escales mecaniques. 




Es tambe en aquests moments on m'adono que en alguns aspectes gairebe soc un xino mes, en el sentit de xocar amb altre gent i no immutar-me, de sentir que ja no disposo del meu espai vital i que no m'importi, o d'anticipar-me a les cues sense remordiments, fins i tot a vegades no deixant sortir abans d'entrar al vago. 


Ara entenc quan la Georgina, una noia catalana que ja no esta a Shanghai, fa molt temps va dir-me que s'obligava a tornar a Barcelona cada cert temps per no encomanar-se de certes actituds xineses. Pero ja ho diu la famosa dita popular: "Alla donde fueres, haz lo que vieres". D'altres aspectes potser no tant, pero d'adaptar-me a l'entorn on em trobo, sigui quin sigui, n'he apres molt en els darrers dos anys!




I aixo es un ascensor de Shanghai. Concretament el del Campus Sino-Finish de la Universitat de Tongji. Com es cuiden aquests finlandesos!


1 comentario:

  1. Hola Nil des de Vilanova!!
    Com hem patit aquest vespre amb el Barça però al final 1 a 1 i ens hem classificat!!! Quantes emocions!!!.
    Ja veig que això de les classes particulars et fa moure´t amb la creme de la creme!! jaja!! Ja et veig a Barcelona donant classes particulars i a domicili als palauets de Pedralbes a no ser que estiguin tots embargats perque el tema de la vivenda aqui esta fatal.
    Bé ànims amb la tesis i a pencar!!
    Arreveure,
    Eva Cabutí

    ResponderEliminar