Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

lunes, 31 de diciembre de 2012

EL 2012 EN 14 MOMENTS

31.12.12


SHANGHAI.




Avui es posa el punt i final a l'any 2012. Si hagues de definir aquest any amb un sol adjectiu, el tinc clar: intens. Han estat 365 dies viscuts a Asia, carregats d'experiencies i d'anecdotes, de noves amistats, d'amor, de decepcions, d'il.lusions, de reptes, de victories i de derrotes. Per sobre de tot, pero, he crescut, he apres moltissim i he intentat disfrutar del dia a dia sense oblidar les obligacions i creant nous reptes de futur. A continuacio us deixo amb els que, per mi, han estat els 14 moments d'aquest any inoblidable per Orient. 


1. El viatge de Vietnam al Febrer. Sens dubte, fins ara el viatge de la meva vida. Juntament amb 5 companys mes, vaig creuar aquest pais del sud-est asiatic en moto durant gairebe 3 setmanes. Una experiencia unica amb moments irrepetibles que mai oblidare.


















2. El viure independitzat en un pis. Al Gener vaig traslladar-me de la residencia universitaria a un pis al centre de la ciutat. Aixo va marcar un punt d'inflexio, ja que suposava independitzar-me totalment. La primera meitat de l'any vaig compartir pis amb l'Adria i el Santi, dos nois catalans, i el segon semestre amb la Marta i l'Adytia, una noia catalana i un noi indi, respectivament. Amb aquesta experiencia de viure sol m'he fotut moltes osties, pero tambe he disfrutat d'una llibertat absoluta.












3. La gran millora en el nivell de xines. Des de principis de Marc he estat fent classes gairebe diaries de xines. Aixo m'ha permes millorar enormement el meu nivell, sobretot escrit i escoltat. A principis de Desembre vaig examinar-me del HSK4, i pel 2013 el repte es obtenir l'HSK5. 






4. Poca exigencia academica combinada amb la primera feina seriosa. L'exigencia academica de Camins aqui a Shanghai no es comparable a la de Barcelona, on ens matxacaven dia rere dia. Al cursar menys assignatures i mes facils que en el passat, he tingut molt temps lliure, que he destinat sobretot a millorar el xines i a formar part d'una empresa de professors particulars de matematiques i fisica a fills d'expatriats a Shanghai. 






5. La festa. Abans de venir a Xina, no m'agradava sortir de festa. M'atreviria a dir que els cops que havia anat a una discoteca es podien comptar amb els dits d'una ma. Aqui he descobert un nou Nil que tambe s'ho passa be sortint amb els amics i fent tonteries fins a altes hores de la matinada. Avui fa just un any que vaig tenir la primera borratxera de la meva vida. Durant aquest any n'hi ha hagut mes, i es que de tant en tant una mica de festa i alcohol no va malament. I mira si m'ho he passat de be!!










6. L'enlluernament amb Hong Kong. Despres d'haver-lo visitat en dues ocasions durant aquest 2012, confirmo que m'he enamorat de Hong Kong. El clima, l'ambient, la geografia, els seus habitants, els gratacels i moltes altres coses que segur que em deixo han fet que somnii amb algun dia viure-hi durant una temporada. 


















7. El viatge de l'estiu al sud de Xina. Shanghai - Hong Kong - Shenzhen - Guangzhou - Xiamen - Shanghai. Aquesta va ser la ruta que vaig dur a terme amb l'Adria i el Lucho. Van ser uns dies de desconnexio de la gran ciutat a la recerca de nous indrets al sud de Xina. 




















8. La Formula 1 a l'Abril. Tot i que no m'agrada aquest esport, igual que no m'agraden tots els esports en que les maquines son mes importants que l'esportista, l'oportunitat de disfrutar en directe del Gran Premi de Shanghai per nomes 20 euros no la vaig deixar escapar. Segurament mai mes veure una cursa de Formula 1 en directe...








9. Les visites dels pares i germans al Febrer i Agost. Malgrat portar ja 16 mesos consecutius fora de casa, he tingut la sort de rebre la visita dels pares i germans en dues ocasions. En la primera, dos dies a Shanghai i sis a Hong Kong, amb un sopar final al buffet lliure del Sofitel, van permetre'm retrobar-me amb les meves arrels i fer una pausa als primers sis mesos tan frenetics d'estada a l'Asia. En la segona, amb la xafogor estival, va ser el torn de fer l'obligada visita a Beijing, aquest cop tambe amb el Pol i el Jan. 








10. Els amics que he fet de tot el mon. Aquest punt es dels que valoro mes. Mirant les fotos de l'ultim any, m'he adonat de la gran quantitat de persones amb qui he tingut relacio. De Xina, Japo, Corea, Vietnam, Filipines, Indonesia, Singapur, Kazhakstan, Turkmenistan, Uzbekistan, Qatar, Arabia Saudita, Russia, Estats Units, Canada, Jamaica, Cabo Verde, Afganistan, Pakistan, India, gairebe tot Europa, etc. etc. etc. Llastima que en la majoria de casos, sempre hi ha hagut un comiat, ja que Shanghai es una ciutat de pas...


















11. El gimnas. L'esport ha sigut, es i sera un dels pilars de la meva vida. Encara que em pugui passar llargues temporades sense matxacar-me fisicament, tard o d'hora acabo tornant a fer-ho. Soc incapac de renunciar a tots els beneficis que m'aporta l'exercici fisic. 






12. El viatge de Filipines al Novembre. Va ser del tot inesperat, pero aquells deu dies a les illes del sud-est asiatic van ser un retrobament amb la natura i amb el paradis, en aquest cas de mar. A mes, l'anar-hi amb un grup forca nombros de catalans i espanyols va fer que l'aventura fos encara mes gran. 














13. L'aparicio a 8TV amb en Josep Cuni al Desembre. Per acabar d'arrodonir un any ple d'experiencies i anecdotes, i degut a no haver pogut votar en les darreres eleccions al Parlament Catala, 8TV va contactar amb mi per fer-me una entrevista en directe. Durant uns minuts el gran Josep Cuni em va fer posar els pels de punta al ser conscient que mig Catalunya tenia els ulls fixats en mi.






14. La Seraphine. I, com acostumo a fer sempre, deixo el millor pel final. De forma totalment inesperada, fa gairebe 3 mesos vaig coneixer la Seraphine, una noia xinesa guapissima que a mes ha nascut el mateix dia i el mateix any que jo, i m'ha fet canviar el punt de vista sobre les relacions humanes. Es pot dir que es la primera novia seriosa que tinc. Tant, que estem vivint junts! I es curios, perque si algu li hagues dit al Nil de fa 3 mesos que ara pensaria aixi de les relacions de parella, ningu s'ho hagues cregut. 








4 comentarios:

  1. Bon i currat resum Nil.
    Pots estar ben satisfet doncs de l'any que deixes enrera.
    Que tingueu molt bona entrada d'any! Tu que hi arribes abans, diguen's si té o no bona pinta.
    Una abraçada.

    ResponderEliminar
  2. Els teus cosinets els ha agradat molt la darrera història.

    ResponderEliminar
  3. Que gran Nil!!! quin super any que t'has pegat!! :)
    Una abraçada enorme i ànims amb el nivell 5!!
    Oriol Borrell

    ResponderEliminar