Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

jueves, 20 de diciembre de 2012

RESEARCH PROPOSAL

20.12.12


SHANGHAI. Amb un retard consentit de tres setmanes, avui per fi he entregat la proposta de recerca de la meva tesina. Aquest endarreriment ha provocat que des del primer dia vagi a contracorrent. I es que entre el xines, les classes de Camins, les classes particulars, els afers del pis, i la novia, he d'admetre que no li he dedicat el temps necessari...Pero aixo no vol dir que no m'hagi tret el son. El redactar aquesta tesina i el fer-ho decentment es de les preocupacions mes grans que tinc i que de ben segur tindre fins al final de la meva estada a Xina.




En ella fare la simulacio amb un Software informatic del comportament hidraulic i mecanic del Bentonite, un material que cada cop es fa servir mes a Xina i a tot el mon. Es tracta d'un tipus d'argila que s'utilitza entre d'altres als contenidors de residus nuclears subterranis per fer de barrera entre ells i el medi natural. Degut a les extremes condicions termiques, hidrauliques i mecaniques d'aquests diposits, es essencial coneixer la resposta que tindra el material. Un cop feta la simulacio, l'haure de comparar amb el test real de laboratori que s'esta duent a terme a Tongji i extreure'n les conclusions pertinents. Dilluns que ve en tinc la defensa oral davant del meu tutor i d'un tribunal de la Universitat de Tongji. Que no em passi res!!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario