Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 14 de diciembre de 2012

UN COSTUM PECULIAR

15.12.12


SHANGHAI.




Brutal aquesta imatge! Es un exemple mes dels contrastos que hi ha a Shanghai. Mentre en primer pla surten unes barraques on les condicions de vida son forca precaries, al fons es veuen els rascacels de la ciutat, que no paren de creixer en nombre i en alcada. Algun dia el Partit Comunista decidira deixar sense llar aquestes pobres gallines i construir aqui nous gratacels...




I aquesta es una de les meves rutines diaries, sense la qual no puc comencar la jornada tranquil. Consisteix en revisar cada mati el canvi de divises Euro - CNY (Chinese Yuan). Porto fent-ho mes de mig any sense fallar cap dia! Fins i tot podria crear un grafic aproximat de la seva evolucio!


Quan vaig aterrar a Shanghai fa 15 mesos, el canvi estava a 1 Euro = 9.3 CNY. A l'estiu va arribar a minims de 1 Euro = 7.6 CNY, que obviament em perjudiquen al ser ciutada europeu. Aquests dies, pero, sembla que torna a haver-hi tendencia a l'alca. Avui esta a 1 Euro = 8.22 CNY! Quan Xina s'ho proposi, la situacio s'invertira, pero ara per ara no els hi interessa, ja que segueixen depenent en bona mesura de les exportacions. Temps al temps...


No hay comentarios:

Publicar un comentario