Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

martes, 18 de diciembre de 2012

NEVA EN UN AMBIENT ESCALFAT

18.12.12


SHANGHAI.




Per primer cop en aquest hivern ha nevat a Shanghai!!! S'ha de matitzar, pero, que ni ho ha fet amb la suficient intensitat ni durant el suficient temps com perque qualles i deixes el terra enblanquinat. Tan sols ha estat un senyal climatologic per confirmar que esta fent un fred de collons!


Pero, malgrat els dies gelids que estem vivint, l'ambients esta escalfat. Avui al tornar de classe m'he trobat amb una intervencio policial a l'estacio de Yuyuan Garden...






Pel que m'han informat, es tractava del desallotjament d'uns ocupes que s'havien instal.lat en aquesta sortida de l'estacio de forma permanent. Degut a la resistencia que han oposat, no han deixat cap altra opcio a la policia que fer-los fora a la forca, enmig de crits i empentes. En algun moment he tingut la sensacio d'estar al mig d'una batalla campal!






No se si es coincidencia o no, pero, a diferencia de Barcelona, on gairebe mai em passava res, des de que estic a la Xina ja son unes quantes les intervencions policials i les baralles entre xinesos que he viscut en primera persona. Es mes, en un parell d'ocasions els meus amics i jo n'hem estat els protagonistes, tot i que no per voluntat propia - almenys meva -, i en cap dels dos casos afortunadament no va passar res. M'hagues agradat explicar-ho en el seu dia, perque sempre intento ser el mes transparent possible i narrar-ho tot, pero a vegades hi ha coses que m'he de callar perque no soc l'unic que les viu o perque son massa personals.


No hay comentarios:

Publicar un comentario