Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

martes, 25 de diciembre de 2012

UN NADAL POC OCCIDENTALITZAT

25.12.12


SHANGHAI.




Aquest any el dia de Nadal el recordare per haver estat diferent, en tots els sentits. Al mati he anat a la Universitat per assistir a les ultimes dues hores de classe de l'any, i encara abans de dinar he presentat la proposta de tesina davant del tutor i de tres "besties" de la Geotecnia. Un d'ells, catedratic des de fa 25 anys de la Universitat de Camins de França. M'han donat molta canya...Suposo que es el que em mereixo.


Quan exposes un treball davant d'un tribunal culturitzat pero no expert en la materia, pots dissimular la manca de dedicacio, pero quan exposes davant de tres referencies mundials del tema que tractes, i que a mes son els que han creat les equacions i models matematics que utilitzes, les vergonyes queden al descobert. Despres de deixar-me pel terra en unes quantes ocasions, al final m'han animat...Pero jo segueixo preocupat.




Al tornar a casa, he dinat amb la Seraphine, que ha cuinat un plat de pasta i salmo increibles. Mentre a la tarda ella anava a classe, he caigut en rodo al llit en una llarga migdiada. Molt estrany en mi! Al vespre, hem sortit a sopar fora i a passejar pel centre de la ciutat.






Ara hi penso, i tot i ser el dia que es, no he vist en persona a cap catala, espanyol, i m'atreviria a dir europeu. Per tant, ha estat un dia de Nadal poc occidentalitzat. 


Des de Shanghai, bon Nadal a tothom!!!


2 comentarios:

  1. BON NADAL NIL!! demà parlaràs amb molts catalans, et truquem des de Can Cabutí.
    Un petó

    ResponderEliminar
  2. Des de Vilanova Bon Nadal!!!!
    Ahhh i no m´imagino la cara de la Seraphine si li has explicat la tradició dels catalans del caganer i el tió!!! jaja!!
    Bones festes Nil!!
    Eva Cabutí

    ResponderEliminar