Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

lunes, 3 de diciembre de 2012

豫园 (YUYUAN GARDEN)

04.12.12


SHANGHAI.




El Jardi de Yuyuan va ser dissenyat durant la dinastia Ming l'any 1575. Un funcionari va decidir construir-lo a imatge i semblanca dels jardins imperials, per tal que els seus pares, que ja eren massa vells per viatjar a Beijing, puguessin veure l'aspecte que tenia un jardi d'aquest tipus. "Yu" significa "salut i tranquilitat" i "Yuan" vol dir "jardi".




El pis on visc esta situat a pocs metres de l'estacio de Yuyuan Garden i, per tant, molt aprop d'aquesta atraccio turistica shanghainesa. Quan hi penso, m'adono que resideixo en una zona privilegiada, ja que tambe tinc molt aprop East Nanjing Road - que vindria a ser el Passeig de Gracia de Barcelona -, o People's Square - Placa Catalunya en l'analogia amb la capital catalana -. 








Pero malgrat tenir-ho al costat de casa, nomes en comptades ocasions m'he perdut enmig d'aquestes casetes tradicionals xineses. El Diumenge va ser un d'aquests dies, ja que vaig anar-hi a passejar amb la Seraphine, abans que ahir Dilluns agafes un vol a Kunming. Se'm fara estrany passar 3 setmanes sense ella...






Pels amants de la gastronomia, a Xina son molt tipics els anomenats "Dumplings", que son una mena de boles de pasta amb carn, verdures i/o peix a dins. A gairebe tots els restaurants del pais se'n poden trobar. Ara be, tothom sap que els "Dumplings" son tipics de Shanghai. I els mes famosos de la ciutat es troben a Yuyuan Garden, en un local que a tothora te una cua llarguissima de gent ansiosa per tastar-los. En la meva opinio, tampoc n'hi ha per tant!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario