Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

jueves, 6 de diciembre de 2012

TORNA EL FRED

07.12.12


SHANGHAI. 




Semblava que aquest any no arribaria mai, pero finalment ho ha fet: ha tornat l'hivern a Shanghai. Malgrat que les temperatures durant el dia son força semblants a les de Barcelona, la humitat d'aquesta ciutat fa que el fred penetri la roba i se't clavi directament a la pell. 


Jo mai he sigut una persona fredolica, i de fet aquests dies que tothom parla de clima gelid, en la meva opinio no n'hi ha per tant. Aixo si, a diferencia de Barcelona, aqui no puc passar l'hivern nomes amb samarretes i dessuadores. En qualsevol cas, cada cop m'agrada mes el fred. Si mes no, m'agrada mes que la calor, que l'unic que fa es apagar-me i deixar-me KO. Amb el fred em mantinc actiu i tinc la sensacio d'aprofitar millor el temps. 




Com en la majoria de camps, no es pot competir amb els xinos. N'hi ha que s'atreveixen a desafiar les gelides temperatures d'aquests dies sortint a passejar amb pijama ben entrada la nit. Es el cas d'aquest matrimoni shanghaines que vaig coneixer fa uns dies. Oi que fan molt bona parella???


No hay comentarios:

Publicar un comentario