Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

miércoles, 20 de febrero de 2013

SANT NIL

20.02.13


SHANGHAI. Avui, dia 20 de Febrer, es Sant Nil. Aquest any no he fet res en especial, ans al contrari, ha estat un dia del mes normal: estudi, gimnas i anar a donar classe.




Tambe ha estat un dia d'impulsos. Tan es aixi, que abans de fer-me enrere, i quedant nomes cinc dies per l'expiracio del termini d'inscripcio, m'he registrat per fer l'examen HSK5 el proper 24 de març. Aquest titol es un dels meus grans reptes abans de tornar a Barcelona.




Aquest es un dels textos amb les quatre preguntes pertinents de comprensio d'un examen oficial HSK5. El Reading es el meu punt fort, i es que porto molts mesos escrivint caracters repetidament a diari. Alguns dies fins i tot m'he passat 8 hores seguides escrivint en xines...El meu problema, per tant, no es la comprensio de textos, sino la velocitat de lectura. A l'examen em trobare amb deu textos com aquest, a resoldre en nomes 40 minuts...Aixo suposa una mitja de 4 minuts per text, totalment fora del meu abast.


En els simulacres d'examen que he fet fins avui, estic al limit entre l'aprovat i el suspens. No se si m'he precipitat a l'inscriure'm pel mes vinent, pero sento que es el que havia de fer. Si de veritat existeix el meu Sant, li demanaria que em faci companyia i m'il·lumini durant l'examen. El necessitare.


3 comentarios:

  1. Nil,
    moltes felicitats pel teu Sant, no deixa de ser un dia que antany havies celebrat, per tant, et desitjo també que passis molt bon dia.
    Al marge de la celebració crec que el dia de l'examen t'hauras d'autoiluminar igual que ho has fet en el moment de prendre la decisió.
    També et dic que la intuïció i els impulsos és quelcom de qùè estem dotats que acostuma a funcionar!!!
    Deixant debats a banda, crec que iniciés l'any xinès amb dos grans reptes acadèmics que et donaran feina: idioma i tesina. Força i endavant per encararr-los !!!
    Una abraçada.
    JoC

    ResponderEliminar
  2. Moltes Felicitats Nil!!!
    Moltes felicitats Nil!!!
    Penso que has fet molt bé d'apuntar-te, et queden pocs dies d'estar a la Xina i cal aprofitar el dia a dia.
    Força i endavant per tot el que et queda.
    Un petó
    Mercè

    ResponderEliminar