Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 8 de febrero de 2013

L'ANY DE LA SERP

08.02.13


SHANGHAI. Dema dissabte dia 9 de febrer de 2013 es dira adeu a l'any del drac per iniciar l'any de la serp, en el calendari lunar xines. He aprofitat per recuperar aquesta foto amb una cobra en un viatge familiar a Egipte el 2008. Es curios, pero recordo molt be que el mateix dia d'aquesta imatge em vaig fer un tatuatge de henna en xines, que uns anys despres vaig materialitzar amb el que ara porto de per vida. Era un presagi de la meva futura estada a Xina?




I vull comencar aquest nou any xines per la porta gran, intentant aprofitar una oportunitat unica que ha sorgit inesperadament, i que encara no se si sortira be. I no es cap repte esportiu ni academic. Es emocional. 


Des de que la Seraphine va marxar, hem mantingut el contacte cada dia, fins i tot mes del que jo creia convenient, fins al punt d'enviar-nos missatges a totes hores. I ahir em va introduir una idea al cap: "si et demano que vinguis dema a la meva ciutat, ho faries? Els bitllets, com que es el festival de primavera, surten molt barats". Al principi li vaig fer veure que era inviable, que a mes si vingues hauria de coneixer els seus pares, i ella sempre m'havia transmes la tradicionalitat de la seva familia. Pero despres ho vaig rumiar millor, ho vam parlar amb tranquil.litat i vaig pensar, que carai! Es una oportunitat unica: passaria l'any nou xines immers en una familia local, coneixeria una nova ciutat i, el mes important, la tornaria a veure!


Dit i fet, son les 5 del mati de l'ultim dia de l'any del drac, i em disposo a anar a l'estacio a agafar el primer tren que surti cap a Zhengzhou, la capital de la provincia de Henan, a 1.000 km de Shanghai. Potser es massa tard i ja no queden bitllets, pero almenys ho vull intentar. Som-hi!












Aquestes son algunes fotos de la nevada d'ahir a Shanghai. Fa molt molt molt fred!


No hay comentarios:

Publicar un comentario