Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

jueves, 7 de febrero de 2013

PANORAMA DESSOLADOR

07.02.13


SHANGHAI. No recordo quin va ser l'ultim dia que vaig posar els peus al gimnas. Avui ho he fet, corroborant que no estic gaire en forma. He de recuperar la rutina d'anar-hi cada dia sigui com sigui. I el calendari xines no m'ho posa facil, ja que a partir de dema el gimnas tanca durant cinc dies, igual que la majoria de botigues i establiments de la ciutat. Aquests dies Shanghai esta desertic! Tots els xinesos tornen als seus respectius pobles natals per celebrar l'any nou, i com que molt pocs son nascuts aqui, no hi queda ni Cristo!




Per acabar d'arrodonir aquest panorama dessolador i accentuar la meva sensacio de soledat, durant tota la jornada no ha parat de nevar i ploure...




I aquest es el pont de Nanpu, en xines 南浦大桥, un dels principals ponts de Shanghai i una obra mestra de l'enginyeria. 


1 comentario:

  1. Hola Nil des de Vilanova!!
    Ja veig que aquests cinc díes de festa per els xinesos t´han "aixafat" " la remuntada" emocional.
    Hauràs d´omplir-nos amb la tesis o practicant caracters xinesos. Aquí a Vilanova no celebrem l´any nou però si el carnaval que el vivim intensament, diumenge les comparses!!! també estem de festa.
    Anims i endavant!!
    Eva Cabutí

    ResponderEliminar