Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

miércoles, 6 de febrero de 2013

CEIBS

06.02.13


SHANGHAI. Els ultims dies han estat durs, i ahir a la nit encara mes, quan per primer cop en molt temps vaig tornar a dormir sol. Pero avui m'he llevat i ho he vist clar, he de canviar el xip. No val la pena lamentar-se i estar trist, en tot cas m'he de sentir afortunat per haver pogut estar amb ella. A mes, tot i haver deixat oficialment la relacio, seguim en contacte i, com diu tothom, segur que algun dia ens tornem a veure. Potser mes aviat del que pensem.




Per contribuir a aquest canvi, aquest mati m'he posat el despertador per anar a la China Europe International Business School (CEIBS), on havia quedat amb la Cristina per dinar. La Cristina es una enginyera de camins catalana que porta 7 anys vivint i treballant a Shanghai, igual que el Guillem, el seu marit, que tambe es catala i enginyer de camins. Durant aquests dos anys, els dos ens han assistit a mi i als meus companys amb consells basats en la seva experiencia. Avui la Cristina m'ha ajudat una mica mes a enfocar el meu futur professional, i de passada m'ha presentat els seus dos becaris actuals, el Miquel i el Ruben, que acaben d'aterrar a Xina. 






El CEIBS, presidit pel senyor Pedro Nueno, es una de les escoles de negocis internacionals mes prestigioses del mon, i on no descarto gens la possibilitat de fer-hi un MBA en el futur, en el cas que es donessin les circumstancies adequades.








Malgrat el dia horrible que feia i que el campus estava desert per la proximitat de l'any nou xines, m'ha semblat una escola ordenada, seriosa i de molta qualitat. 


La Cristina m'ho ha confirmat quan m'ha explicat que la majoria de xinesos que van fer aqui amb ella l'MBA l'any 2006, ara son tots unes besties del mon empresarial, assolint ja els carrecs mes alts d'algunes de les empreses mes poderoses d'aquest pais. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario