Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

sábado, 9 de febrero de 2013

DE MILEURISTES I PIROMANS XINESOS

10.02.13


SHANGHAI.




Ahir no va ser possible. Quina frustracio llevar-se tan d'hora, fer les maletes, anar a l'estacio molt il.lusionat i que t'informin que no queden trens fins al cap de tres dies...Al final, i despres d'insistir moltissim, vaig aconseguir un bitllet pel primer tren del dia d'avui. Aixo si, sense seient. Idees de que fer durant 7 hores dret en un tren rodejat de xinos?




El quedar-me a Shanghai un dia mes, em va permetre donar un parell d'hores de classe a la Ryane, que em serviran per financar-me, si mes no, els bitllets de tren d'anada i tornada a Zhengzhou. D'altra banda, avui el John m'ha pagat el sou corresponent a totes les hores de classe realitzades durant el mes de gener. Gairebe soc mileurista! Es molt reconfortant portar ja des del setembre independitzat i sense haver de demanar diners als pares.






Ja ho vaig dir l'any passat i aquest any ho reafirmo: els xinos son uns piromans. Ara entenc per que el propietari del pis em va enviar un missatge ahir a la tarda demanant-me si us plau que tanques totes les finestres. Durant tota la nit he tingut els focs artificials a pocs metres de la meva habitacio!




Ens veiem d'aqui unes hores, princesa!


1 comentario:

  1. Nil,
    for Seraphine&you:

    新年快乐
    xin nian kuai le

    I per tots els lectors que no sabeu xinès:

    bon any nou

    Una abraçada als dos desde Catalunya!!!
    JoC

    ResponderEliminar