Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

martes, 19 de febrero de 2013

AVUI HE COMENÇAT

19.02.13


SHANGHAI. Cinc dies despres d'haver tornat a Shanghai, he decidit que ja era hora d'enfrontar-me a la realitat i començar a fer feina de la tesina. M'he planificat i he decidit deixar la part teorica i de recol.leccio i analisi d'informacio per mes endavant, i ara centrar-me en la part practica, que consisteix en la simulacio d'un test de laboratori que s'esta duent a la Universitat, per tal de treure conclusions sobre el comportament hidraulic i mecanic del Bentonite. Per fer aquesta simulacio, utilitzare el software geotecnic CODE_BRIGHT, que va ser creat fa uns anys a la UPC, i que pels meus companys xinesos es una eina quotidiana.




Ja fa mesos que el tenia instal.lat a l'ordinador, pero fins avui no l'he obert. De moment, m'estic dedicant a familiaritzar-me amb ell, coneixer-ne les funcions i veure exemples simples de simulacions. I no sembla gens facil...




Mirant les fotos dels ultims dos mesos, he trobat aquest video que vaig fer mentre caminava per East Nanjing Road. Segons em va dir la Seraphine, aquest tipus de musica es propi de Xinjiang, una provincia del nord de Xina on l'Islam es la religio predominant.


No hay comentarios:

Publicar un comentario