Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

miércoles, 5 de junio de 2013

SIMULANT

05.06.13


SHANGHAI. Fa molt que no parlo de la tesina. No perque no li estigui dedicant hores, sino perque he estat angoixat pensant en la millor manera de solucionar certs problemes. Per qui no ho sapiga, realitzo la simulacio del comportament hidro-mecanic del GMZ bentonite, un material utilitzat en els diposits nuclears xinesos com a barrera geologica entre els residus altament contaminants i el medi natural.


Amb la part teorica ja gairebe enllestida, estic plenament centrat en la simulacio, que es la columna vertebral del projecte. Fins dilluns no me'n sortia, pero una reunio amb el tutor xines em va il·luminar i avui per fi he arribat a bon port. La simulacio funciona!!! Aquesta n'es la prova:




Es la comparacio entre els resultats experimentals del test realitzat a Tongji i els resultats simulats per mi utilitzant models matematics preestablerts pero definint-ne els paramatres necessaris segons el meu criteri. No ha estat una tasca facil, i possiblement es podrien ajustar millor, pero el vistiplau del tutor em fa ser optimista. Encara queda, pero, la simulacio dels resultats mecanics, els quals es preveuen igual o mes complicats...


Queda un llarg cami per endavant, pero començo a entreveure la claror al final del tunel. No hi ha excuses que valguin, he d'apretar de valent. Nomes em queden 33 dies a Shanghai i molts fronts oberts que he de tancar!


No hay comentarios:

Publicar un comentario