Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

jueves, 20 de junio de 2013

EMBOGIMENT PEL PETIT BEI

20.06.13


SHANGHAI. Aquest mati 小贝 (Xiao Bei), que es tradueix per "Petit Bei" i que es com s'anomena a David Beckham a la Xina, ha fet acte de presencia a la Universitat de Tongji. I l'embogiment s'ha apoderat del Campus. Crits, corredisses, empentes, aglomeracions i fins i tot plors han estat la tonica dominant durant les dues hores que ha durat la seva visita. Venia a presenciar un partit de futbol d'estudiants xinesos, com a acte programat de la seva gira de promocio del futbol entre els joves locals.




Ha estat impossible arribar a ell. L'allau de xinos posseits i el control policial era tal que ni tan sols l'he pogut veure de lluny. Pero jo no em conformava amb veure'l, volia una foto! He ideat mil plans per colar-me al recinte protegit, pero tots ells han acabat en fracas. En un dels intents gairebe ho aconsegueixo: a traves de la finestra trencada d'un dels edificis abandonats del perimetre m'he colat a la zona desitjada, pero rapidament dos agents s'han adonat de la meva presencia i m'han fet abandonar-la. Em sento frustrat, perque si hi hagues anat amb mes temps potser hagues trobat la forma d'esquivar la vigilancia...




Hi havia molts agents de seguretat, pero la majoria ineficients. Es el cas d'aquests tres personatges, que en comptes de vigilar es dedicaven a moure una pedra que tallava el pas als cotxes i que ells mateixos havien col·locat abans. La imatge dels tres fent esforços inhumans i alhora descollonant-se sense cap motiu era esperpentica. 








Fotos que m'envia un amic xines amb influencies que ha tingut la sort de veure'l en directe. I noticies d'ultima hora: hi ha hagut una estampida amb ferits quan el cotxe de Beckham entrava al recinte de l'estadi. Sembla que res greu, per aixo. Aqui trobeu el link de la noticia: 




No hay comentarios:

Publicar un comentario