Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

miércoles, 26 de junio de 2013

CONDEMNAT AL CORREDOR DE LA LLIBERTAT

26.06.13


SHANGHAI. Aixi es, despres d'un dia de molt estres, d'anar amunt i avall amb l'ordinador i de reunir-me amb el meu supervisor xines tres vegades, la tesina ja esta acabada! A ultima hora del dia el Weimin Ye m'ha donat el vistiplau. Ara nomes queda fer uns petits canvis de format i ajustar l'index. Dema anire a la copisteria a imprimir les 10 copies que m'exigeixen. Tenint en compte que te una extensio total de 146 pagines, gastare uns quants paquets de fulls...




Com anyorare els contrastos de Shanghai! Al costat d'aquest petit carrer amb casetes antigues que no fan mes de 5 metres d'alçada, s'aixequen gratacels luxosos d'ultima generacio. 


Un cop dema hagi impres la tesina, em centrare en l'elaboracio del Power Point i en la preparacio de la defensa oral, que ja te data oficial. Sera el proper Dijous 4 de juliol a la tarda, juntament amb els altres quatre camineros. Des d'avui, estic condemnat al corredor de la llibertat!!! Tot i que, alhora, estic nervios i creuo els dits per tal que no hi hagi cap imprevist d'ultima hora...




A tu tambe et trobare a faltar, Restaurant "El Moro"! Ets dels pocs llocs on m'he mantingut fidel des del principi. El Moro es un local portat per xinesos musulmans de la provincia de Xinjiang, on s'hi menja bo, barat i en quantitat. El meu plat preferit: l'arros a la cubana de la foto, per nomes 1 euro!


1 comentario:

  1. 七月四号是白酒天!!
    一百四十六页吗。你疯了!!

    A. D'Agostini

    ResponderEliminar