Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 6 de enero de 2012

UN GUY A SHANGHAI

7.1.12

SHANGHAI.


Porto mes de quatre mesos a Xina, i estic veient que sense adonar-me'n ens plantarem a Marc i ja portare mig any fora de casa. Aquesta setmana tinc una llista de coses pendents a fer, el cap de setmana que ve anire a Hangzhou, un poble a 2 hores en tren. Despres, en pocs dies haure de trobar pis, i cap al dia 26 sortirem amb tren en direccio al sud de Xina, per visitar uns pobles recomanats. El dia 2 ens trobarem amb el Jere a la frontera amb Vietnam, pais on estarem fins al 19 de febrer. Llavors en teoria es reprenen les classes, pero si tot va be els meus pares em vindran a veure i els hi haure de fer de guia i traductor durant uns dies.

El temps m'esta passant volant i, exceptuant la mini crisi de l'epoca d'examens coincidint amb Nadal, no em puc queixar de res. M'encanta Shanghai, cada cop m'agrada mes i per primer cop he trobat una ciutat que no es Barcelona on m'agradaria viure en el futur.

...

Ja tinc el visat de Vietnam!

1 comentario:

  1. Hola Nil! Cada dia veiem coses i sentim coses sobre la Xina, ahir va sortir a la tv un poble a la xina fet de gel, era espectacular! No se si esta lluny de shanghai o aprop. Aquest mati la Marta Caila ha entrevistat 2 periodistes que han escrit un llibre, del que t'ha parlat l'oriol per mail. Ja el comprarem. Com pots veure la xina esta de moda i cada dia ho estara mes i mes.
    Un peto
    Lou

    ResponderEliminar