Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

martes, 3 de enero de 2012

ALEA JACTA EST

4.1.12

SHANGHAI. Com pronosticava en l'anterior entrada, m'he passat les ultimes hores al llit, amb una sensacio molt extranya de debilitat pero sense poder adormir-me del tot. Cada cop que m'aixecava intentava estudiar, pero comencava a llegir i no podia ni memoritzar ni entendre res. Aixi que vaig desistir i avui m'he presentat a l'examen a fer el que he pogut. He fet servir la tecnica d'explicar tot el que se'm passava pel cap relacionat amb la pregunta, igual que vaig fer molts cops a Camins quan no en tenia ni idea. I, com en d'altres ocasions, tampoc m'ha anat tan malament. Amb aixo no vull dir que aprovi, pero almenys no tindre un 0.

L'examen durava dues hores, pero en una ja havia acabat. M'he dedicat a observar com tots els xinos treien les xuletes sense parar. No son tontos no! Aquesta ha sigut la meva vista durant gairebe tota la segona hora de l'examen.


I amb aquest examen ja els he fet tots. Queda aquesta tarda el de xino, pero el considero un pur tramit perque el porto molt be i perque no em costa res estudiar-lo. D'aquesta forma, el balanc que faig es que tots m'han anat prou be excepte aquest ultim. En qualsevol cas, ja es veuran els resultats. De moment, nomes puc dir una cosa: "Els daus han estat llancats". 



3 comentarios:

  1. Doncs molt bé Nil,
    una primera etapa força digne.
    I probablement els daus no són del tot perfectes, quelcom treballats deuen ser, no?
    Parlem aviat.
    JoC

    ResponderEliminar
  2. Espero que t'hagin anat molt bé els examens! La última foto és molt chula! :)
    Que vagi bé! ^^

    Clara Canyís Cabutí

    ResponderEliminar
  3. Hola Nil!

    Sóc el Joan, un noi de tercer de camins. El cas es que he demanat per marxar a Shanghai el curs que ve però encara tinc alguns dubtes.

    Sé que podem escollir diferents masters per estudiar allà, com el de Structural Engineering. Saps quins són tots els masters que podem fer i si hi ha alguns més recomenables que d'altres?

    Moltes gràcies i felicitats pel blog!

    ResponderEliminar