Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

domingo, 19 de mayo de 2013

US PRESENTO EL MINGRONG

19.05.13


SHANGHAI. 




Aquest es el Mingrong, un alumne a qui estic preparant per un examen de fisica el proper 5 de juny. Es un noi de pares xinesos nascut i crescut a Holanda. Es molt especial perque te problemes de sociabilitat i no va a l'escola. Aixo fa que tota la fisica que hagi pogut aprendre durant el darrer any, sigui la que li he ensenyat jo un parell de dies per setmana. Es molt intel·ligent i sempre vol saber el per que de tot, pero es un mandros i constantment intenta excusar-se per treballar el minim possible.




I no nomes apren ell amb mi, jo tambe aprenc moltissim amb ell. Per exemple, algu sabia que si menges Mentos o algun altre caramel fet de menta, MAI de la vida pots prendre a la vegada una beguda amb gas? Si ho fas, pots sortir greument ferit, i es que es produeix una reaccio quimica que fa que els caramels surtin disparats amb una força brutal. 


Els ultims dies estic donant classe gairebe cada dia. De fet, en aquests primers 19 dies de maig ja he donat 28 hores de classe, gairebe les mateixes que durant tot el mes passat, que va ser el que mes vaig treballar des de que estic a Tutors in China. Soc conscient que hi estic dedicant moltes hores, pero ho faig perque aviat tots ells començaran les vacances d'estiu i aleshores no podre seguir guanyant diners. He de fer bossa pel gran viatge d'aquest estiu! Dema vaig amb l'Olau a comprar la bici!!!






Encara m'estic preguntant com han posat totes aquestes cadires aixi?!?!


1 comentario:

  1. Nil, l'efecte dels MENTOS a la panxa és una llegenda urbana. L'experiment de llençar MENTOS dintre d'una ampolla de beguda carbònica, crec que té a veure amb la ruptura de la tensió superficial de l'aigua que fa alliberar en un moment tot el CO2 diluït al seu interior.
    Per cert, som una parella de catalans (amb dos fills) que venim a passar el mes de juny a Shanghai. Si un dia vols fer un cafè podem quedar. Et deixo el nostre mail: jbertome@gmail.com

    Joan

    ResponderEliminar