Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 17 de mayo de 2013

SI PICASSO AIXEQUES EL CAP...

17.05.13


SHANGHAI. Moltes coses m'han sorpres de Xina en els darrers dos anys: la manca d'espai vital dels xinos; la bogeria de pujar al metro en hora punta, en que si no empenys mes del que t'empenyen et quedes atrapat al vago; veure cinc persones en una moto sense casc i en contra direccio; xinos que es deixen la ungla d'un dit de la ma mes llarga per rascar-se l'orella i/o el nas; la forma de sortir de festa tan peculiar que tenen; l'escupir on sigui i quan sigui fent un soroll molt desagradable i traient tot el que porten dins, tant homes com dones; la rudimentarietat amb que arreglen els problemes - per exemple, un cop vaig veure com arreglaven un parquet amb "celo" -;  les constants discussions i baralles absurdes que tenen;...


Tambe es veritat, pero, que la majoria d'elles ja no em sorprenen, o almenys cada cop menys. No obstant, durant la inauguracio d'una nova discoteca al centre de Shanghai, a l'anar al lavabo...




Em sembla lamentable. Mira que hi ha quadres i quadres com per posar el Gernica de Picasso en un pixadero. Si no truco al consulat espanyol perque el retirin avui mateix es perque ara no vull mes preocupacions, pero ho trobo una falta de respecte brutal. Per que en comptes del Guernica no hi posen la seva estimada bandera xinesa?


1 comentario: