Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 10 de mayo de 2013

LA IMPORTANCIA DELS AMICS

10.05.13


SHANGHAI. Que important que son els amics! Soc una persona molt independent i que m'agrada anar sempre a la meva, sempre m'he valgut per mi mateix. Pero he de reconeixer que, a vegades, els amics son molt necessaris.


Ahir, despres de 10 dies sense voler veure a ningu, per fi vaig sortir a sopar amb uns quants d'ells. Una llarga conversa amb el Coque em va animar, em va permetre alliberar tota la tensio acumulada i em va obrir el cami al meu proper repte: la tornada a Barcelona en bici!!! Sera durant els mesos de juliol, agost i part de setembre. I sera amb l'Olau, amb qui ja vaig formar tandem al creuar Vietnam de nord a sud amb moto. Junts som imparables! 




Ell ja porta preparant aquest viatge des de fa mesos, i es qui te tota la informacio. Avui hem debatut intensament durant gairebe tres hores la ruta exacte que durem a terme. Se'ns plantegen quatre opcions.




OPCIO 1: LA PREFERIDA. Tren de Shanghai a Urumqi (nord-oest de Xina) i bici fins a Uzbekistan, passant per Kazakhstan (1700 km). Des d'aqui, avio fins a Iran i tornada d'Iran a Barcelona en bici, passant per Turquia - Bulgaria - Macedonia - Kosovo - Bosnia and Herzegovina - Croacia - Eslovenia - Italia - França (5400 km). En total, 7100 km. Es l'opcio que ara per ara mes ens atrau, ja que el bitllet d'avio d'Uzbekistan a Iran surt molt barat. Te l'inconvenient del tempo, ja que segurament ens portaria a arribar a Barcelona ben entrat el setembre.


OPCIO 2: D'IRAN A BARCELONA EN BICI. Avio de Shanghai a Iran i tornada d'Iran a Barcelona en bici, copiant la ruta anterior (5400 km). Els avantatges son que ens estalviem problemes de visats i guanyem temps. Els inconvenients, que el vol surt carissim i que ens perdriem la primera part de l'Opcio 1, que promet ser espectacular. 


OPCIO 3. LA TRAVESSA DEL DESERT. Tren de Shanghai a Urumqi (nord-oest de Xina) i bici fins a Austria, passant per Kazakhstan - Russia - Ucraina - Hongria (6000 km). Avio de Viena a Barcelona. Els avantatges son que es un trajecte totalment pla i que a Austria ens allotjariem a casa la Pia i la Johanna, ex companyes de pis de l'Olau i que viuen en autentiques mansions. Els inconvenients, que suposa milers de km's pel desert, que no arribem a Barcelona en bici i que es, sens dubte, la ruta mes perillosa. 


OPCIO 4. TRAVESSA D'EUROPA. Tren de Shanghai a Urumqi (nord-oest de Xina) i bici fins a Uzbekistan, passant per Kazakhstan (1700 km). Des d'Uzbekistan, avio fins a Letonia, i tornada a Barcelona en bici, passant per Lituania - Polonia - Republica Txeca - Alemanya - França. L'avantatge principal, que es la ruta mes segura. L'inconvenient major, que passem per zones poc "interessants" des del punt de vista d'uns penjats com nosaltres. 




L'Olau i jo som els unics que no hem trepitjat Barcelona des de fa quasi 21 mesos. Aquesta tornada amb bici significaria posar el punt i final a dos anys inoblidables a Xina de forma llegendaria!


No hay comentarios:

Publicar un comentario