Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

miércoles, 28 de noviembre de 2012

TARDES DE BIBLIOTECA I CLASSES PARTICULARS

28.11.12


SHANGHAI.




Des de fa un parell de setmanes, el creuar aquest passadis s'ha convertit en una constant de la meva rutina. A l'estar vivint sota el mateix sostre que la Seraphine, conscient de que si torno a casa a l'acabar les classes matinals de xines no fare res de profit, m'he autoimposat l'obligacio de destinar unes hores del dia a la tesina i a l'estudi. Aixi doncs, despres de dinar al "Moro" o a qualsevol altre local proper a Tongji, em dirigeixo a la Biblioteca universitaria.


Sempre he odiat les biblioteques. El veure tanta gent exprimint les neurones em deprimeix i m'estressa al mateix temps. Pero no tota la tarda la passo rodejat de llibres i xinos que solen confondre la taula d'estudi amb un llit, reafirmant un cop mes la meva impressio sobre la seva baixa productivitat. Sovint quan el Sol comenca a caure agafo al metro per anar a fer de professor particular. Dels ultims 10 dies, 8 he donat classes. I es que el que va comencar com una activitat mes per tenir un petit sou, s'esta convertint en el pa de cada dia.






Aquesta es la mansio on viu el Pohan, un dels meus quatre estudiants, nascut a Taiwan i crescut a Hong Kong. Hi ha gent amb molta pasta en aquesta ciutat...


No hay comentarios:

Publicar un comentario