Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

lunes, 12 de noviembre de 2012

DESCANS I MENTALITZACIO

12.11.12


EL NIDO, FILIPINES. A dos dies de tornar a Shanghai, finalment m'he pres un dia de descans. M'he quedat sol a la platja de l'hostal banyant-me al mar, prenent el Sol, repassant apunts de xines i gaudint del paisatge.




La resta s'han tornat a dividir: uns han apostat per fer scuba diving; els altres per llogar una moto i perdre's pels voltants de El Nido. La primera opcio m'hagues encantat fer-la, pero l'he descartat perque per bucejar hauria de treure'm les ulleres, i sense elles no veig res. A mes, malgrat ser molt mes barat que a Espanya i en un paratge idil.lic, segueix sent molt car. El lloguer d'una moto tambe l'he descartat perque ja en vaig tenir prou l'altre dia i no vull exposar-me a mes riscos en aquest final de viatge...




Suposo que en dies com avui es confirma que soc un esser mes aviat solitari. Despres de tants dies ja trobava a faltar estar sol unes hores! Amb la brisa marina com a companya de reflexio, i passejant pel diminut poble de El Nido, he comencat a mentalitzar-me sobre la tornada a Shanghai i el que em tocara fer un cop alla. 




Pero hi ha una altra cosa sobre la que m'he estat mentalitzant: el vaixell que dema agafem fins a Coron, l'ultima de les illes que visitarem de Filipines, i des d'on dema passat emprendre'm la tornada a Xina. 




Sera un trajecte dur: gairebe 10 hores en un mini vaixell on nomes serem 15. Per les imatges, sembla que no anirem gaire comodes...ni segurs. A la guia turistica posa literalment que aquest vaixell "se sol enfonsar". Despres de contrastar-ho amb la gent local, efectivament es aixi. Fa dos mesos es va enfonsar l'ultim...


Avui trucarem a l'ambaixada espanyola a Manila per informar-los de la nostra intencio d'embarcar-nos en aquesta aventura. Pero no tenim alternativa. Si no volem perdre el vol de tornada a Shanghai hem d'arribar a Coron dema al vespre. Creuem els dits!


No hay comentarios:

Publicar un comentario