Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 23 de noviembre de 2012

SENSE DRET A VOT

23.11.12


SHANGHAI. Amb el viu record de les eleccions generals espanyoles de fa un any, en que tot i haver fet els tramits pertinents em vaig quedar sense dret a vot per motius que desconec, amb les eleccions catalanes que ara venen he complert escrupulosament amb tots els terminis marcats per poder votar.


No obstant, de nou el meu vot no quedara reflectit dema passat a les urnes. Avui era l'ultim dia per anar al Consulat a votar amb les paperetes que hauria d'haver rebut des d'Espanya. El motiu pel qual no m'han arribat, novament el desconec. L'Olau i l'Alejandro, en canvi, que van fer exactament el mateix proces que jo, si que han pogut escollir el seu nou president. Per segona vegada, em quedo sense exercir un dels drets principals de la democracia, igual que molts companys que estan estudiant a l'estranger, i que tanta altra gent catalana expatriada.


Aquesta es la pagina web on es diu que les paperetes se'm van enviar el dia 7:




Encara les espero... 




Pero, com se sol dir en Castella, "no hay mal que por bien no venga". Al programa 8ALDIA, de 8TV, estan fent una seccio dedicada als catalans d'arreu del mon que s'han quedat sense poder votar. La meva mare ahir va observar que a Shanghai no constava ningu en aquesta situacio, i va enviar-los un mail dient que jo era un dels afectats. Avui l'han trucat i li han demanat la meva informacio de contacte. El resultat, que d'aqui menys de dues hores surto en directe a 8TV entrevistat pel Josep Cuni!!! Qui m'ho havia de dir que a Shanghai tambe viuria aquesta experiencia!


Amb la d'hores que l'he vist i escoltat a la tele i radio, que m'he rigut de la seva figura del Polonia, o que l'he admirat com a periodista, avui sere jo l'entrevistat del Cuni, sabent que mig Catalunya m'estara veient i escoltant, inclosos tots els meus amics i familiars. Amb perdo per l'expressio, pero...ESTIC CAGAT!


3 comentarios:

  1. Hola Nil! ja t'hem vist per la tele! has parlat molt bé i has sortit molt guapo! :) Bona nit!


    Clara Canyís Cabutí

    ResponderEliminar
  2. ...cara d'estar cagat no en feies pinta, però si d'estar molt i molt lluny!! heheeeii
    ...una bona estona pendents de tu i...ailàs! per fi en Nil a 8TV!
    Ens ha fet molta "ilu" poder-te veure i escoltar -encara que per pocs minuts- però lamentem la pèrdua del teu vot així com d'altres.
    Proper viatge, diu en Francesc, de "Shanghai a Hollywood"!!
    molts petons de
    Maria,Francesc i Montse

    ResponderEliminar
  3. Nosaltres, els avis Borrell, també et vam veure. Ens va fer molta il.lusió quan la >Lourdes ens va trucar per dir-nos-ho. Sort que érem a casa i vam poder esperar el moment. Semblava que el Cuní parlava d'altres coses i s'acabava el programa però no!!! Quan va parlar de Shangai el cor ens va fer un salt i tot seguit el teu nom: NIL CABUTí. Se't va veure molt bé i se t'entenia molt bé. Ja has vist els resultats de les eleccions? La qüestió independentisme va endavant, tenim 87 parlamentaris que la defensen, però s'entendran per fer causa comuna? Això ens fa molta por que no serà així perquè entre aquests 87 hi ha gent molt diversa. Ja ho veurem. Cuida't Nil. Recorda a la Seraphine. Parleu en xinès? És per això que et van tan bé les proves de xinès? Molts petonets i ja falta menys per tenir-te aquí. ELS AVIS,

    ResponderEliminar