Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 24 de agosto de 2012

LA GRAN MURALLA

24.08.12


BEIJING.




La Gran Muralla Xinesa es l'estructura mes llarga del mon construida pels humans pel que fa a superficie i massa. Va comencar a construir-se al segle III aC, i s'estima que van morir entre 2 i 3 milions de persones durant la seva construccio. 






Des de petit, sempre havia considerat la Muralla Xina molt llunyana, tant en la distancia com el temps, com si fos d'un altre mon. Degut a alguns dibuixos animats, com la peli de "Mulan", a vegades fins i tot em semblava que no era real. Tot aixo va canviar, pero, el dia que vaig venir a Beijing per primer cop i li vaig fer una visita. Avui, en la segona ocasio que he tingut de disfrutar-la, m'he adonat que es meravellosa. La immensitat d'aquesta construccio de la forma que es va fer i en el moment que es va fer es brutal. Fins i tot m'atreviria a dir que les piramides egipcies al seu costat son anecdotiques...




Encara enlluernat per la immensitat de la Muralla, hem continuat la jornada amb la visita de les instal.lacions olimpiques de Beijing 2008. El "Niu d'Ocell" i el "Cub" son de les coses imprescindibles a veure quan un ve a Pequin.


Ha estat un dia complet, ja que tambe hem estat forca estona a les tombes dels emperadors de la dinastia Ming, a una fabrica de seda i a un mercat de pedres de Jade. Tot, amb una furgoneta privada i amb un guia que parlava un espanyol forca limitat. De nit, he portat a la familia a un lloc que segur que no els ha deixat indiferents...






A la foto no es pot apreciar, pero eren escorpins vius! I estaven aixi per comprar-los i menjar-te'ls a l'instant.  Coses de xinos...


No hay comentarios:

Publicar un comentario