Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

lunes, 2 de julio de 2012

DIA CALUROS, PERO PRODUCTIU

02.06.12

SHANGHAI. Avui ha estat un dia forca productiu. No nomes he comencat les classes de xines a la universitat de Jiaotong, sino que a mes a l'acabar he passat a recollir el visat renovat per un any mes, he anat a la comissaria a ampliar el permis de residencia fins al Gener, he fet algunes compres necessaries i he netejat i canviat tots els utensilis del gat. Ara em posare a fer el munt de deures que ja tinc, i amb aixo em donare per mes que satisfet.


Ja puc estar legalment a Xina fins al 31 de Juliol de 2013!

Aixo si, el trajecte fins a l'estacio de policia no ha estat gens comode. La temperatura a Shanghai avui ha arribat als 36 graus. Esta clar que he viscut molts dies amb una temperatura superior, pero puc asseguar que mai per caminar xino xano gairebe una hora havia acabat amb la samarreta tan empapada de suor, exactament igual que quan em matxaco al gimnas. Espero que no sigui aixi tot l'estiu...


Ja de tornada cap a casa, arribant al parc que tant m'agrada que hi ha just a l'estacio de metro de Shanghai Science and Technology Museum.


A la foto no es veu gaire be, pero tot jo estava xorrejant de suor...


Aquesta es la nova moda de pentinat entre la joventut xinesa. Pobre nen! O els seus pares no l'estimen gaire, o tenen un sentit de la vergonya molt diferent a nosaltres. O...qui sap, potser el seu idol es el Ronaldo, que va portar aixi el cabell al Mundial de 2002.

No hay comentarios:

Publicar un comentario