Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

martes, 17 de julio de 2012

FART

17.07.12

SHANGHAI. Comenco a estar fart d'aquesta situacio. Una cosa es que per arreglar un aire condicionat hagin de venir uns operaris a casa dos o tres cops. Entenc que a vegades els aparells electrics es resisteixen a funcionar. Pero que en l'ultima setmana cinc dies haguem hagut d'estar a casa tota la tarda perque venen a fer encara no se que, em sembla massa. I mes quan cada vegada diuen que tenen clar el problema que han d'arreglar, pero marxen i el problema segueix igual. A vegades fins i tot pitjor. Potser el tenen clar, i potser tambe l'arreglen, pero en el proces es carreguen quatre coses mes.


A mi m'es igual que es passegin per casa mentre jo hi soc. El que no m'es igual es que per haver d'estar a casa mentre hi son, no pugui fer tot el que m'agradaria. Ja sigui anar al gimnas, anar a sopar fora, posar-me a estudiar xines o aprendre a tocar la flauta. I es que mentre son a casa, aixo es una caldera i no es pot fer res. Per no haver-hi, no hi ha ni internet...


I no vull que s'interpreti aixo com una critica agressiva als pobres electricistes xinos que es pengen de la finestra d'un 18e pis sense corda. Mes aviat va dirigit a la senyora que em va llogar el pis, que des del principi coneixia el problema i m'ha posat totes les dificultats possibles per arreglar-lo. Igual que en el seu moment va fer amb un dels lavabos i que fara amb qualsevol altre problema que tingui.

La factura ja puja als 600 euros. Esta clar que la pagara ella, pero la questio es: i a mi qui em torna el meu temps?

No hay comentarios:

Publicar un comentario