Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 27 de julio de 2012

DE SHANGHAI...A PANDORA!

27.07.12

SHANGHAI. Com avancava ahir, d'aqui pocs dies iniciare un viatge de dues setmanes cap al sud de Xina amb l'Adria i un parell d'amics seus, que s'incorporaran a mig cami. El full de ruta esta tracat, nomes falta comprar els bitllets, reservar els hostals i investigar els llocs on pararem.

A diferencia d'alguna gent, que sense cap mena de pudor decideix marxar de Shanghai deixant el seu gat malalt i moribund a mans d'altres perque el cuidin, el Santi, recent tornat de Bangkok, es quedara amb el Crispat tots aquests dies.




Crispy, estas com una cabra! Avui m'he oblidat de tancar la porta de l'habitacio abans d'anar a classe i al tornar me l'he trobat penjant de la taula amb una pota. Ves a saber el que devia estar intentant...Ah, i esta aprenent a ballar molt rapidament. Amb l'ajuda de les meves mans, clar. Cada cop li tinc mes carinyo!




Shanghai - Xiamen - Shenzhen - Zhuhai - Hong Kong - Guangzhou (Canton) - Zhang Jia Jie - Shanghai. Aquest es el nostre full de ruta, ja marcat en negreta en el mapa de Xina que tenim al menjador.






I aquesta, l'ultima parada del viatge: Zhang Jia Jie. O, com l'anomenem nosaltres, Pandora. I es que la pel.licula "Avatar", la mes vista al cinema de la historia, va ser filmada i inspirada en aquest lloc paradisiac. 

Es gracios perque tot just fa uns mesos que la vaig veure per primera vegada, i fins ara he estat fent conya sobre el mon imaginari de Pandora i la gent que l'habita, els Navys. Pero Pandora es real! Connectarem cues amb alguna Navy?

No hay comentarios:

Publicar un comentario