Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

martes, 31 de julio de 2012

CAMINATES DE MATINADA

01.08.12

SHANGHAI.


Sempre m'ha agradat caminar. A banda de la bici o el gimnas, sovint m'agrada sortir a caminar sol per reflexionar i pensar millor sobre tot. Per tenir clar d'on vinc, on estic i a on vull anar. A Barcelona, vaig arribar a tals extrems que fins i tot me n'anava a empollar la filosofia i la historia de l'escola pels camins i les trialeres de Collserola mentre disfrutava de les vistes. O, quan disposava de menys temps, anava del Camp Nou fins la Vila Olimpica i tornava.


Aqui no hi ha una muntanya com la de Collserola, pero Shanghai es una ciutat on m'hi agrada passejar de nit, sobretot a altes hores de la matinada. I mes ara que tinc temps i no m'he de despertar d'hora. Te una tranquilitat especial, trencada nomes pel soroll de milers de taxis que van amunt i avall, gent gran fent exercici o xinos degustejant "pinchitos" al carrer.

Ja hi ha zones per les que em se moure com si fos casa meva. I sempre amb la tranquilitat que, en general, els xinos son gent molt pacifica. Encara no m'he topat amb cap banda de macarres en cap dels meus passejos nocturns, bandes que a qualsevol ciutat espanyola et trobes a gairebe cada cantonada, i si no et diuen res es de miracle. Un altre punt a favor de Shanghai.



De dia, quan decideixo refrescar el xines que he apres en l'intensiu de l'ultim mes, sempre tinc molt bona companyia. Crispat!!

1 comentario:

  1. Hola Nil,
    m'agrada molt la foto del Crispat o "Crispy", ja no sé ben bé com es diu.
    Creus que algun dia visitarà la nostra terra? M'agradaria perqué sembla simpàtic. Però fora convenient que estiguès familiaritzat i ensinistrat a combatre i caçar rates que pel nostre entorn freqüenten.
    Segurament sabràs de què parlo ....
    I ara a mirar ciclisme dels JJOO de London que ben s'ho valen!!!
    Una abraçada.
    JoC

    ResponderEliminar