Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 6 de julio de 2012

CARA A CARA

06.07.12

SHANGHAI.


Aquesta es la meva classe en el curs de xines que estic fent aquest Juliol a la Universitat de Jiaotong, que esta a 6 parades de metro des de casa en la direccio contraria a la Universitat de Tongji. No es que tothom faci campana, sino que nomes som 3: la professora Liu Mei, un angles de Londres de nom Cris i jo.

Si m'he apuntat a aquest curs reduit, es perque considero que el que m'esta costant mes de millorar del xines es l'oral, es a dir, la fluidesa en el parlar i les estructures basiques que s'utilitzen. I, fent 3 h i escaig netes de classe gairebe particular cada dia, puc assegurar que es molt rendible. I tambe molt esgotador...



Aquest es l'edifici on faig classe. A simple vista, ningu diria que aqui s'impareteixen llicons de xines, es un lloc ben estrany. Va ser el Santi qui ens ho va recomanar en base a la seva experiencia i sembla que novament l'ha clavat.

Avui es divendres, i despres d'aquesta primera setmana puc assegurar que he apres molt. Aixo es sobretot gracies a conversar molt amb la professora, que alhora m'ha anat corregint els errors dia a dia, aixi com ajudant a introduir paraules noves i utils al meu parlar. I es que estant sol a classe, no nomes estas al 100% tota l'estona, sino que a mes es un cara a cara amb l'idioma en questio, en aquest cas el xines. Aixo si, a vegades tinc la sensacio que el cap m'explotara...massa caracters i vocabulari nou en molt poc temps!


Res millor que uns espaguetis a la bolonyesa amb l'Adria, que tambe s'ha apuntat a aquest curs, despres de dues hores intenses de classe, i abans d'encarar l'ultima. L'horari del curs esta de collons, perque no nomes no ens hem de llevar d'hora (comencem a les 10.10h), sino que a mes la pausa per dinar fa que despres no ens haguem de preocupar per menjar.


Dia tempestuos el d'avui a Shanghai! En els darrers dies, el temps, a banda de ser caluros i humit, esta molt inestable. I es que estem en plena epoca de pluges aqui...

1 comentario:

  1. M'en alegro que us estigui anant be anar a aquestes classes ;). Sabia que aprendrieu molt

    ResponderEliminar