Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

domingo, 31 de marzo de 2013

MORDOR

31.03.13


SHANGHAI.




Avui toca parlar de la tesina. Despres d'haver apres a fer servir el software Code_Bright, fa unes setmanes vaig iniciar la simulacio del test de laboratori que s'esta duent a terme a Tongji. La geometria, les condicions i els intervals de temps sembla que ja els he definit be, pero aquesta es la part facil.


El que m'esta costant molt es trobar els parametres del model geotecnic emprat. A mes, es probable que aquest model no s'ajusti a les dades reals, i per tant haure de fer-ne una reparametritzacio o utiltzar un model alternatiu. Tot plegat em te força amoinat. Simultaniament a aquesta part mes practica, llegeixo teoria i selecciono la mes important, alhora que en faig el redactat pel treball final.




Aquest es un dels carrers del centre de Shanghai, amb el meu edifici preferit al fons: "Mordor", tal com l'he batejat. Entre les punxes del triangle de dalt del rascacels, hi ha una mena d'esfera il·luminada de blau. Es l'ull de Shanghai, que ho veu i ho controla tot. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario