Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

lunes, 4 de marzo de 2013

D'HIVERN A ESTIU

04.03.13


SHANGHAI.




Quan el Sol començava a caure, el termometre a Shanghai avui marcava la calorosa xifra de 18 graus. I dic calorosa perque nomes he necessitat un quart d'hora caminant a ritme rapid per començar a patir els efectes de la humitat d'aquesta ciutat...


Fa res estavem a 0 graus, i en un parell de dies la meteorologia ha fet un tomb espectacular. I no es quelcom anecdotic, sembla que durant tota la setmana hi haura maximes de 22-23 graus. Ja ho vaig experimentar l'any passat i es el que tothom comenta: a Shanghai la primavera es inexistent.




M'encanta el complex residencial on viu la Priyanka, una de les meves alumnes. Edificis altissims, just davant del riu, amb unes vistes espectaculars, i molt luxosos. I tant si son luxosos! Segons m'ha comentat l'Aditya, que ja esta buscant pis per quan vingui la seva dona i el seu fill, el lloguer mensual d'un pis aqui es de l'ordre de 5.000 euros. Quasi res!






Feia molt que no trepitjava la residencia universitaria de Tongji. Quants records que hi tinc! El cap de setmana passat hi vaig anar amb motiu d'una festa que organitzaven els "novatos camineros", i nomes entrar a l'edifici em vaig trobar amb aquesta nota. Sembla que els estudiants internacionals d'Africa no paren de liar-la. Aquest cop, fins i tot amb ganivets!


No hay comentarios:

Publicar un comentario