Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

miércoles, 20 de marzo de 2013

EM TORNARE BOIG!

20.03.13


SHANGHAI. Visc en un 18e pis, en una zona privilegiada al centre de Shanghai, ben comunicada, amb unes vistes espectaculars, un entorn envejable i tot per un preu molt baix gracies a ser la ma dreta de la propietaria i subllogar les altres dues habitacions a estrangers acabats d'aterrar a la ciutat.




Pero no tot es perfecte. Deixant de banda els innombrables problemes que he tingut amb electrodomestics i instal.lacions, de novembre a febrer van restaurar un apartament dos nivells mes amunt del meu, amb el soroll que aixo comporta. Soc una persona que per concentrar-me necessito unes condicions optimes de silenci, de forma que m'era impossible. Per sort, l'activitat que portava fora de casa em permetia esquivar aquesta incomoditat. 






Quan semblava que tornava la tranquilitat, pero, han començat obres al pis 21!!! No m'ho puc creure! Es pot tenir mes mala sort? I ara si que estic entre l'espasa i la paret, ja que passo molt temps a casa estudiant xines i redactant la tesina. Em tornare boig!!




Aixi m'agrada! Rebentant una paret (i tambe la meva oida) un diumenge a les 8 del mati!


1 comentario:

  1. Hola Nil des de Vilanova!!!
    Realment una putada!! primer un pis i ara un altre i en un moment en que els nervis estan a flor de pell. No t´has plantejat la biblioteca com un recurs temporal d´estudi?
    Aqui obres un diumenge a les 8h. del matí estan prohibides però veig que a la xina aquest tema de molestar els veïns no esta regulat.
    Com diria un amic meu del món del teatre MOLTA MERDA!!! per l´examen de HSK5.
    Arreveure,
    Eva Cabutí

    ResponderEliminar