Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

jueves, 28 de marzo de 2013

ELS IMPULSOS PROVOQUEN ERRORS

28.03.13


SHANGHAI. Vull fer uns aclariments respecte l'entrada anterior. He rebut comentaris de gent propera a mi que no considera les meves paraules apropiades. M'he rellegit detingudament el que vaig publicar, i he de reconeixer que m'he equivocat, sobretot en la forma d'expressar-me. A vegades la meva personalitat tan directa i la mena de diari personal en que s'ha convertit aquest bloc fa que sigui polemic i massa transparent.




En altres paraules, el meu estat d'anim en el moment de redactar el post influeix molt en el seu resultat final. L'Olau fa uns dies va preguntar-me amb quin adjectiu em definiria a mi mateix. Li vaig respondre rapid: impulsiu. A vegades ser-ho es molt bo, pero d'altres es molt dolent. 


En qualsevol cas, vull matisar la publicacio d'ahir. Primer, m'agradaria retirar les paraules en que anuncio que a cap dels cinc de Camins que vam venir al 2011 ens agradi aquesta carrera. Es veritat que de les nostres converses es el que n'extrec, pero no vull posar en boca meva tal acusacio. Segon, m'agradaria esborrar l'expressió "Camins fa fastic en molts aspectes". Esta totalment fora de lloc, i evidentment esta relacionada amb el meu estat d'anim en aquell moment. Finalment, i tot i que es veritat que Camins no es la passio de la meva vida, no estic en absolut penedit d'haver-la cursat, i no canviaria per res del mon tot el que m'ha aportat. La formacio, disciplina i rigor que he adquirit durant els ultims cinc anys les valoro moltissim.


En definitiva, vull demanar perdo per la forma amb que vaig expressar-me ahir. La meva impulsivitat a vegades provoca situacions que poden generar polemiques que en cap moment son intencionades. 





Canviant de tema, aquests dies Shanghai ha rebut la visita d'una delegacio de la UPC i la UPM, amb motiu de la celebracio del primer any del Campus Sino-Spanish a Tongji University. Ahir hi va haver sopar de germanor, i aquest mati hi ha hagut una serie de seminaris duts a terme pels representants de cada Universitat, sobre temes molt diversos. Hem sigut nomes tres qui hem vençut la mandra de llevar-nos a les 7 per assistir-hi!




Aquests son els tres representants de la UPM, entre els quals hi ha el vice-rector i dos catedratics d'alt nivell en Enginyeria estructural. 




I aquests, els representants de la UPC, encapçalats pel vice-rector Pedro Diez, a qui ja conec molt be de les seves anteriors visites a Shanghai, i amb qui vaig mantenir una conversa molt interessant sobre el meu futur.


El que mes m'ha sorpres dels seminaris d'avui ha estat la conversa final en que des d'ambdues bandes s'intentaven obrir fronts de col·laboracio. Be, millor hauria de dir per part espanyola. M'he quedat atonit davant la baixada de pantalons dels representants d'UPC i UPM, oferint i exhibint, m'atreviria a dir, amb certa desesperacio, tot el potencial de les seves Universitats i empreses d'Enginyeria civil i oferint-lo als xinesos.








Despres he passat per l'oficina a saludar alguns companys xinesos i...sorpresa!! Alguns d'ells avui s'han graduat! Sere jo qui algun dia vesteixi aquesta tunica blava???


No hay comentarios:

Publicar un comentario