Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 15 de marzo de 2013

LA DISTANCIA HO ESTA DESTRUINT

16.03.13


SHANGHAI. He canviat. Avui fa un mes que vaig tornar del poble de la Seraphine, i fent repas d'aquests ultims 30 dies me n'adono de la gran evolucio que he fet. En alguns aspectes positiva, en d'altres negativa.




Menjo mes sa, cuino gairebe cada dia a casa, vaig al gimnas un minim de cinc cops per setmana, dedico tots els matins a estudiar xines, i les tardes a "avançar" la tesina - que de moment segueix al fons del pou -. 


Pero, en contrapartida, he perdut la vida social que portava, em sento fora de lloc en el grup d'espanyols de Tongji, i sento que a ella tambe l'estic perdent. Fa uns dies que nomes discutim, i m'ha dit que no soc el mateix, que sempre la deixo en un segon pla perque anteposo tota la resta a ella. I en part, te rao. O canvia molt la situacio, o aviat experimentare el que per mi fins ara nomes era una hipotesi: les relacions a distancia NO funcionen. La distancia esta destruint tot el que vam construir durant 4 mesos vivint junts...




Aquesta foto, malgrat que no sembli mes que un cotxe ortera, em porta molts records. Soc una persona que sempre m'ha agradat mes fer les coses que dir-les. Avui, deixo per escrit al bloc que aquest estiu, abans d'agafar l'avio de tornada a Barcelona, anire a Kunming a veure la Seraphine i a visitar una de les zones mes espectaculars de Xina. No se com estara la nostra relacio a mitjans de juliol, i per aixo ho anire a comprovar viatjant a l'altra punta del pais. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario