Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

domingo, 24 de junio de 2012

LA MEVA SELECCIO NO JUGA L'EUROCOPA

24.06.12

SHANGHAI. Ahir, despres de la victoria d'Espanya sobre Franca als quarts de final de l'Eurocopa, Shanghai semblava ocupada per espanyols euforics, tots amb banderes del seu pais -moltes d'elles amb el toro - i corejant cantics nacionals...

Hores abans, vaig estar sopant amb uns espanyols, i havia sorgit el tema de la politica. No se que passa sempre que sorgeixen converses d'aquestes amb madrilenys que em poso tens. I no perque em caiguin malament, al contrari, ens portem de conya. Per tant, opto per no intervenir gaire per no exaltar-me. Aixo si, quan algu te els collons de dir-me que a Catalunya no ens podem queixar tant perque hem estat el fill "mimat" d'Espanya, es per plantejar-se moltes coses...Se'ns pixen a sobre i diuen que plou.

En qualsevol cas, ara estic a Xina, massa lluny de tot aixo. I quan en una ciutat tan cosmopolita coneixes gent de tot el mon, t'adones que a vegades no val la pena discutir per aquestes coses, que el mon es cada cop mes global i que tothom t'aporta. Aixo si, la meva seleccio no juga l'Eurocopa, malgrat que molta gent no ho pugui comprendre.



...

Per cert, 6 dies i comenca el Tour de Franca!! Sense Contador i Schleck, sembla que torna a ser l'any d'Evans. Des de Shanghai el seguire amb la mateixa intensitat que els ultims anys. Impressionant aquesta foto del pilot pujant un dels ports de la ronda francesa! Algu endevina on es?

1 comentario:

  1. Respecte l'Eurocopa: Alemanya ha rescatat Grècia de jugar les semis, i potser, ho farà amb Itàlia de jugar la final i després tan se val, amb qualsevol de la península de guanyar l'Eurocopa. La realitat plasmada al fútbol.
    Entretant Catalunya perdent el nord i enfocats cap a Las Vegas.
    El tour i els jocs olímpics de 20 anys després dels de Barcelona, ens alleugeran aquest estiu tan calent.
    Ja amb ganes de tornar a trepitjar Xangai, una abraçada.
    JoC

    ResponderEliminar