Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

lunes, 18 de junio de 2012

CANVI DE PLANS, UN ALTRE COP

18.06.12

SHANGHAI. Per segona vegada, em veig obligat a informar que els meus plans per l'estiu han canviat. Primer la intencio era fer una ruta ciclista durissima des de Chengdu fins a les entranyes del Tibet; despres va canviar per tres setmanes a Tailandia amb el Santi, l'Adria i un grup de gent autoctona; pero finalment no sera ni una cosa ni l'altra.


Al Juliol em quedare a Shanghai fent un curs intensiu de xines a la universitat de Jiaotong. Aquest cop sera un intensiu de veritat: 4h al dia en una classe reduida de 3 o 4 alumnes. A l'Agost, al venir la familia la segona quinzena, nomes em queden 15 dies lliures, en els quals encara no se que fare: potser allargar el curs de xines, potser viatjar amb l'Adria fent ruta fins a Taiwan, o potser aventurar-me, com ja vaig deixar clar que m'agradaria fer, en un viatge jo sol per Xina.

El viatge a Tailandia l'hem desestimat jo i l'Adria degut a l'alt cost del vol fins a Bangkok i al plan de ruta un cop alla - mes d'hotels i restaurants que d'hostals i menjar al carrer -. Tot i que anul.lar l'operacio Pattaya - viatge a Tailandia - no ha estat una decisio gens facil per tot el que ens perdrem, crec que de cara al futur em servira molt mes quedar-me a Xina. En qualsevol cas, Renmin es dividira durant el proxim mes...


Santi!! Que te'n vas el divendres a Tailandia! Qui posara ordre al pis? Si quan vas marxar 5 dies aixo ja va ser un descontrol, que passara ara que ens abandones un mes!??

1 comentario:

  1. Hola Nil des de Vilanova!!
    Quants díes sense seguir-te!! de totes maneres en un tres i no res jam´he posat al dia!! He conegut el crispy, el nou "inquilinu" del pis, tot i que a mi els gats no m´agraden gens ni mica, entenc que una cria de gatet estovi el cor de qualsevol persona sensible.
    També he entès perque has suspés les teves vacances i has fet l´opció de quedar-te a fer un intensiu de xines, et toca fer de cangur!!jaja!!.
    Entenc que hagis decidit quedar-te un any més, penso que és un projecte i un repte massa gran com per poder-lo acabar en un sol curs escolar.
    Arreveure i fins la propera,
    Eva Cabutí

    ResponderEliminar