Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

jueves, 23 de febrero de 2012

HONG KONG

23.02.12

HONG KONG. Ja puc sumar un altre pais asiatic a la meva col.leccio. Be, aixo si considero Hong Kong com a pais. En teoria ho es, pero, de forma semblant amb el que passa a Taiwan, poca gent sap ben be en que consisteix aquesta gran ciutat i quin grau d'autonomia te respecte Xina.


Tant al tren des de l'aeroport fins al centre de la ciutat com al carrer de cami a l'hotel ja he comencat a observar el que tothom diu: Hong Kong es diferent de la Xina que la gent s'imagina. I no falten raons: tot sembla mes modern, esta plenissim d'occidentals, els preus son com els d'Europa, la gent vesteix diferent, etc. Sembla que sigui una illa europea al mig d'Asia.
 
 
Com que el vol ens l'han retrassat mes de 4 hores, hem arribat practicament de nit i no hem tingut temps de fer res. A mes, despres de la nit passada, en que he dormit poc mes de 2h, el meu cos tampoc donava per mes. Per cert, una questio que no ve al cas, des de quan Hawaii forma part d'Estats Units?


Ultimament m'estic oblidant de fer fotos! Aquesta es l'unica que tinc del dia d'avui. Es un exemple grafic que els asiatics en general son mes petits que nosaltres. A l'entrevista que semblava que feien, pretenien que la diferencia d'alcada no es notes, posant una caixa sota els peus dels dos xinesos!

2 comentarios:

  1. Hola Nil, Jordi i Lourdes des de Vilanova!!!
    Finalment veig que heu pogut viatjar,respecte a la curiositat del Nil, Hawaii va ser anexionat als EE.UU el 1898 i el 1959 va obtenir la categoria d´estat el 50è i últim.
    No és que sigui bona en història només ho he consultat, jeje!!
    Seguiu disfrutant, que nosaltres us anem seguint des del sofà de casa,
    Una abraçada,
    Eva Cabutí

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Doncs a mi això de Hawaii m'ho han explicat avui. haha quina coincidència!
      Ja que estic aprofito per dir que aquesta pàgina que has creat té molt èxit!

      Mònica Andreu

      Eliminar