Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

martes, 20 de diciembre de 2011

PER SOTA DE 8!!

21.12.11
SHANGHAI. Ahir a la nit, al tornar a l'habitacio, la porta no m'obria. Les uniques dues vegades que m'havia passat aixo abans van ser pel meu aniversari (quan a recepcio em van donar una carta de felicitacio) i el dia que vaig rebre el paquet dels meus pares des de Barcelona. Per aixo, em vaig posar content pensant que havia rebut quelcom.

L'anecdota va ser que no, que l'unic que passava es que havia fallat el mecanisme d'obrir portes. No nomes no havia rebut res, sino que a mes vaig haver d'esperar-me a l'entrada de la residencia una hora. Quan portava uns minuts va baixar el Jere en pijama (havia sortit al passadis i havia tancat la porta). Vam estar rient una estona de nosaltres mateixos, ja que recordava a les situacions de "Nothing to do here". Com es veu a la foto, no vam ser els unics en quedar-nos al carrer.


...

Tambe ahir vaig anar a canviar Euros que encara em quedaven per la maleta. Els vaig poder canviar tots menys un bitllet de 50, trencat 3 mm per una punta i enganxat amb celo, que no me'l van acceptar. El que mes em va sorprendre, pero, es que el canvi va ser 1 Euro = 7,97 Y. El dia que vam arribar a Shanghai el canvi estava a 1 Euro = 8,90 Y. Gairebe un 10% en 4 mesos! Si segueix aixi, aviat sortira car viure a Xina.

Aquesta es la foto del bitllet rebutjat amb el Banc de Xina al fons. Sera una metafora que l'Euro cada cop te menys valor davant l'emergencia de Xina?

No hay comentarios:

Publicar un comentario