Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

lunes, 12 de diciembre de 2011

FUCKING SHANGHAINESE COLD!!

13.12.11
SHANGHAI.


Despres de la Cursa de les Tres Nacions (Puigcerda) de l'any passat, on pujant amb roba de bici d'estiu l'Envalira (2.408 m) va comensar a nevar i a fer molt vent a -3 graus, vaig dir que mai mes passaria fred. Ho vaig passar fatal, a la baixada vaig perdre la sensibilitat de tot el brac, i despres vaig estar 1 mes sense notar-me la punta de dos dits.

No es comparable aquell dia del juny passat amb aquests dies aqui, pero el titol de l'entrada ja ho diu tot. Sabia que a Shanghai faria fred, pero no m'esperava que en fes tant, i menys a mitjans de desembre. La temperatura en graus tampoc es excessivament baixa, pero quan s'arriba als 5 graus el fred es insuportable. No es tan pel fred en si, sino per la humitat, que se't clava a la pell i no hi ha forma de que marxi.


Espero que mica en mica m'adapti, i que vagi aviat al "Fake market" a comprar roba d'abric de veritat, ja que amb samarretes de maniga curta i sudaderes o jerseis fins no puc passar gaire mes temps...I aixo nomes es el principi, tots els xinos diuen que el fred de veritat es al Gener i Febrer. Al loro!

No hay comentarios:

Publicar un comentario