Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

jueves, 8 de diciembre de 2011

COM MES DIFICIL, MILLOR

09.12.11
SHANGHAI. Com em va preguntar el meu pare fa poc, es podria dir que he sustituit la bici pel xino. Segueixo fent esport sempre que puc, evidentment, pero la quantitat d'hores que passava pedalant ara les he d'omplir. I una de les coses que m'esta apassionant es aquest idioma.

Al principi nomes em preocupava per estudiar pinyin (xino escrit amb el nostre abecedari), per tal d'aprendre a parlar mes rapidament, i ignorava completament els caracters. Pero aixo tard o d'hora havia d'acabar. I va acabar el dia que em va arribar des de BCN el llibre que utilitza el Jere i que esta molt molt be. En menys de dues setmanes he apres a escriure i identificar 150 caracters, dels 400 que hi ha al llibre.


Aprendre xino es un gran repte. Primer has d'aprendre els caracters, el seu pinyin i el seu significat. Pero aixo nomes et permet identificar-los en un text, ja que quan es posen dos o mes caracters junts el significat pot ser completament diferent. Per exemple, qui diria que el caracter "8" al costat del caracter "caracter xino" vulgui dir "Horoscop", i no "8 caracters xinos". I a aixo se li ha de sumar la pronunciacio de l'idioma oral. Tot plegat molt dificil. M'encanta!

...

I amb tot aixo estem a dos dies del classic. Ja tenim taula reservada pel diumenge a les 5 de la matinada en un bar espanyol anomenat "El toro loco". La cosa promet, ja que el bar estara dividit entre madridistes i cules. Sera casualitat que darrerament veig molt Barsa per tot arreu? Fins i tot a una de les pantalles del metro van fer un resum de mes de 10 minuts d'un partit del Barsa!


2 comentarios:

  1. Clara Canyís Cabutí9 de diciembre de 2011, 9:18

    Hola Nil!!
    quina passada! com m'agraderia poder aprendre xino... jajaja amb tots els caràcters, si que sembla difícil, si :)
    A veure què farà el Barça demà, esperem que guanyi :) creus que hi haurà molta celebració allà a Shangai?
    Que vagi bee :)

    ResponderEliminar
  2. Nil, el nom del bar que heu triat no acompanya gaire. N'Haurieu d'haver buscat algun que es digués alguna cosa com "el gat (cat) emprenyat". Però tan se val perqué la victòria està garantida. Força Barça, fora els Toros Locos. JoC.

    ResponderEliminar