Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

miércoles, 24 de octubre de 2012

LANCE ARMSTRONG, EL NUMERO 1

24.10.12


SHANGHAI.





Estimat Lance,


Fa mes de 8 anys que porto aquesta pulsera Livestrong al canell, i en tot aquest temps no me l'he tret ni un sol cop. Al principi nomes la portava perque estava de moda, per mi no significava res. Amb els anys, pero, vaig comencar a coneixer la teva figura: el que signifiques tant pel ciclisme com per la lluita contra el cancer. 


De llavors enca, t'has anat convertint en una de les meves referencies, tant a nivell esportiu com extraesportiu. Aquesta devocio cap a tu es va intensificar quan vaig iniciar-me en el ciclisme. A partir d'aquell moment vas esdevenir el meu idol de l'esport i personal, fins al punt de comprar roba Livestrong per sortir a entrenar amb ella cada dia. Em sentia orgullos de lluir-la. Avui estic trist. En els darrers dies no paro de llegir noticies teves. Se t'acusa molt seriosament d'estar implicat en el programa de dopatge mes sofisticat de la historia, t'han sancionat de per vida i t'han tret tots els Tours.




Sempre has tingut molts detractors. En la meva opinio, res mes que envejosos per tot el que has aconseguit, que va molt mes enlla dels set Tours de Franca. Pero estic veient que les seves acusacions cada vegada van a mes, i la situacio comenca a ser alarmant.


Diguin el que diguin, i malgrat que no parin d'intentar demostrar per activa i per passiva que et vas dopar, a mi no m'importa. Tambe soc ciclista, en conec a molts, alguns de professionals, i conec de que va aquest mon. Estic en contra dels tramposos, pero aquest esport i el dopatge tenen una relacio tan complexa que ja no se on es el limit entre fer trampa i no fer-ne. Jo confio en tu. Perque per mi no nomes ets el millor ciclista de la historia, tambe ets un exemple com a persona per la trajectoria que has tingut, i un model de superacio personal.


Et desitjo el millor en aquest cami dificil que ara et toca superar, igual que en el passat era el Tourmalet, l'Alpe d'Huez o el Mont-Ventoux.




A la Universitat ultimament tambe han tret la ma dura i estant augmentant les sancions. No per dopatge, sino per destrosses o altercats. Fa uns dies a les pantalles que hi ha pel Campus s'anunciava la sancio a dos estudiants de Kazakhstan. Aquest cop, a un Jamaica...


1 comentario:

  1. Nil,
    m'ha agradat la teva carta.
    Conec la teva devoció i admiració per Lance i sé que hi han hagut força moments en la teva vida, tan acadèmica com esportiva que la seva referència t'ha estimulat favorablement.
    Sigui quina sigui la veritat sobre tot el cas i que mai sabrem amb veracitat, et recomano que pensis que aquell Amstrong amb qui t'inspiraves era el teu ideal i va fer la seva feina i que, sense aparcar-lo, siguis lliure de jutjar-lo com a home real dels fets que ara estan sobre la taula.
    A voltes ens trobem que sentiments, emocions i realitats, cal separar-los, molt a a pesar nostra.
    Una abraçada.
    JoC

    ResponderEliminar