Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 26 de octubre de 2012

HSK 4

26.10.12


SHANGHAI. M'acabo d'inscriure per l'examen oficial de xines HSK 4 el dia 2 de Desembre. Aixi, m'anticipo als meus pronostics de principis d'any, en que apostava per presentar-m'hi al Gener de l'any vinent.




L'HSK es un titol de xines reconegut oficialment. El nombre de caracters i paraules xineses requerides per aprovar-lo augmenta al llarg dels 6 nivells possibles. L'1 es el mes baix, en que es demana coneixer 150 paraules, i el 6 es el mes alt, amb 5.000.


En el marc europeu, l'HSK 4 equival al nivell B2, es a dir, el que en angles seria el First Certificate dels examens de Cambridge. No se si aquesta equivalencia es del tot correcte, perque quan jo vaig fer el First considero que tenia un nivell d'angles molt mes alt que el d'ara de xines, pero aixo m'anima a treure'm un titol d'idiomes que pel meu futur sera important.


Tot i que no vull dir blat fins que no estigui al sac i ben lligat, soc optimista. Crec que me'n sortire. I es que la meva intencio es examinar-me del nivell 5 al Juliol, pocs dies abans d'emprendre la tornada a Barcelona. Temps al temps...




Durant el proces d'inscripcio a l'examen, et feien triar la llengua materna. Com que la llista de possibles idiomes no era massa llarga, em pensava que m'hauria de resignar a escollir el Castella. Pero...estava equivocat! El Catala hi era.


2 comentarios:

  1. Que a Xina, mare biològica d'una familía nombrosa el català estigui considerada una llengüa materna i que a Espanya, mare biològica d'un fill únic amb adopcions no sempre volgudes la nostra llengua sigui considerada hostil, no deixa de ser una mica més de llum que ilumina el camí que recentment hem agafat.
    Una abraçada.
    JoC

    ResponderEliminar
  2. Quina alegria veure que el català, a Xina, està reconegut com una llengua entre totes les importants del món! M'imagino la il.lusió que et devia fer poder dir que la teva llengua materna era el català. Ánims per superar el nivell 4 de xinès i el juliol el 5. A Barcelona podràs fer el 6?
    Molts petons. AVIA DOLORS

    ResponderEliminar