Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

viernes, 5 de octubre de 2012

JO, 22 ANYS. EL BLOG, 200 POSTS

04.10.12


SHANGHAI. Un any i un mes despres d'arribar a Shanghai, avui escric el post numero 200 del blog. A base de constancia i amb el permis del VPN que desbloqueja la censura de Xina, he aconseguit mantenir viu una mena de diari personal on explico moltes de les meves vivencies a Xina. Naturalment, pero, no totes les puc fer publiques...


Pero avui la celebracio es doble, perque des d'ahir ja tinc 22 anys! Es un numero que m'agrada, pero alhora em fa reflexionar sobre l'alta velocitat amb que passa el temps.






Per celebrar-ho, vaig fer sopar mes festa amb els amics que aquestes vacances no han marxat de la ciutat. Com be va dir el meu nou company de pis, l'Adytia, un home indi que esta treballant a IBM Shanghai i que es va mudar a Renmin fa res, la celebracio del meu aniversari va ser curiosa: un catala celebrant l'aniversari a Shanghai en un restaurant japones que parlen xines amb gent d'Espanya, Italia, India, Xina, Japo i Russia.




Durant aquests dies festius, aquest es l'aspecte permanent d'East Nanjing Road, el carrer peatonal mes turistic de Shanghai. Impressionant. No s'hi pot ni caminar. Fins i tot han hagut de tancar la parada de metro per sobresaturacio de xinos.


No hay comentarios:

Publicar un comentario