Com sol dir un amic meu, "un viatge de 1.000 milles comença amb un sol pas". I us preguntareu, quins són els motius que porten a donar aquest pas? Són molts i no acabaria mai si els hagués d'esmentar tots. Però us diré el més important. La idea d'haver d'estar tota la vida preguntant-me què hagués passat si hagués anat a viure un parell d'anys a la Xina no la podia soportar. Oportunitats com aquesta només passen un cop a la vida, i no la vaig deixar escapar.

Sóc Nil Cabutí Borrell, un català que ara viu i treballa a Singapur i que va realitzar una doble titulació d'Enginyeria de Camins UPC - Tongji University a Shanghai entre el setembre del 2011 i l'agost del 2013. Aquí he deixat constància de les anècdotes, vivències i pensaments que em van envair al llarg dels dos anys tan intensos que vaig viure a Àsia, i també un resum de la tornada èpica en bicicleta des de Teheran a Barcelona. Asseieu-vos, relaxeu-vos, i disfruteu.

domingo, 11 de marzo de 2012

TRANSPIRENAICA XINA!!??

12.03.12

SHANGHAI. Ja fa uns mesos, el Huang em va fer una proposta. Al principi vaig pensar que no estic capacitat per dur-la a terme, pero amb el pas del temps i despres de les continues xerrades sobre el tema, s'esta convertint en un repte. De fet, s'esta convertint en el repte esportiu de la meva vida fins ara...

En poques paraules, consisteix en creuar Xina amb bici des d'una ciutat a pocs km de Shanghai fins a les portes del Tibet, a l'Himalaia. Son 2.200 km en uns 25 dies, a una altura mitjana d'entre 3.000 i 5.000 m sobre el nivell del mar, amb una temperatura al voltant dels 10 graus i pujant autentics ports de muntanya...Aquest es el perfil de la ruta.


De moment nomes es una proposta de cara a l'estiu. Cada dia pren mes forma, pero segueix sent una simple proposta. Tot i aixi, el fet de posar-ho al blog ja es un pas. El que esta clar es que la idea se m'ha posat al cap, i, coneixent-me, no podre deixar passar aquesta ocasio de creuar el gegant asiatic amb 4 xinos de companys de viatge.

Aixo si, soc conscient que haure de posar-me les piles i entrenar molt. Tot i que el gym, com sempre he dit, es "moco de pavo" comparat amb un bon entreno de bici, de moment vaig pel bon cami, i en els ultims 10 dies he sumat gairebe 19h de cardio, fent 1h d'el.liptica i 50min de spinning cada dia.

...

Superada la primera setmana de classes de xines, avui he comencat la segona mes motivat que mai, conscient que - si m'ho proposo - amb aquest curs puc aprendre molt. No obstant, la rutina de llevar-se cada dia a les 7 m'esta matant! No recordava que fos tan dur...

2 comentarios:

  1. Hola Nil des de Vilanova!!
    No tinc cap dubte que el que ara és una il.lusió que vas vestint acabarà agafant forma i fent-se realitat!! pel que he anat observant ets bastant cabeçut , jaja!! per tant a l´estiu fas la travessia en bicicleta peti qui peti, a més és una aventura de grup que també ajuda a il.lusionar-se perque quan un esta desanimat o no ho acaba de veure clar els altres apreten.
    Un dia ja et vaig dir que semblava que estiguesis a la Xina de turista, avui penso que és com si estiguesis fent un master en el camp de l´esport.
    Una abraçada i fins la propera,
    Eva

    ResponderEliminar
  2. Hola Nil!
    Doncs si que és un repte creuar la xina en bicicleta... i un ben gran! però de segur que deu valer la pena per l'esforç i els paissatges que es deuen veure... :)
    Llevar-te a les 7? buf... jo tampoc me'n recordo ja... haver-se de llevar a les 6 és mortal! xD espero que aprenguis molt xinès! :)

    Que vagi bé! ^^

    ResponderEliminar